Crossed av Ally Condie.

For you who clicked on the link at goodreads.com, 
in the sidebar on the right you can click on the 
bookstack to translate the rewive into english.

Crossed (häftad)

bild lånad från bokus.com

Nu har jag läst andra delen av Ally Condies bokserie om Cassia och Ky. Och precis som första delen Matched så får man följa de två och deras omöjliga kärlekshistoria genom ett framtida kontroll samhälle. Och det är väl egentligen inte själva hjärta-smärta historien som tilltalar mig med dessa böcker utan bakomhistorien den om the Society, det är där mystiken ligger för mig som läsare. Men personligen tycker jag nog att det fanns mer av den varan i första boken än i den här som jag nyss läst ut. En annan sak som jag verkligen gillar med dessa ungdomsböcker är bokomslaget. Jag gillar att de båda böckerna följer ett visst tema och jag har även sett omslaget för den tredje boken Reached och det ser mycket lovande ut måste jag säga.

Matched finns på svenska nu och jag tror att jag så småningom även kommer att läsa den så, men just nu betar jag av serien på sitt orginalspråk engelska.

På det hela taget så är det en väl skriven bok och delvis så är landskapet som karaktärerna rör sig i väldigt bra beskrivet så att det verkligen känns som att man befinner sig just där. Så vill man ha något bra att fördriva sin tid med så tycker jag verkligen att man ska skaffa sig dessa böcker för det är bra läsning, även om det verkar finnas delade meningar om man läser några av recensionerna på Goodreads.com.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Lämna en kommentar

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

