Mitt perfekta liv.

Jag gillade den första boken jag läste av författarinnan Sarah Dessen Mycket mer än så, nu har jag läst Mitt perfekta liv och har blivit störtförälskad i författarinnan. Hon är en mycket skicklig ordkonstnär och under de 444 sidorna i den här boken så tas man med på en känslomässig resa mellan hopp, förtvivlan, sorg, kärlek, hat och längtan. Det är helt enkelt bara så vackert.

Mitt perfekta liv (kartonnage)

Bild lånad från Bokus.com

Macy lever med sin mamma som blivit arbetsnarkoman sedan hennes pappa dött ett och ett halvt år tidigare. Men sorg får man inte prata om i deras familj även om storasystern Caroline gör tappra försök att rensa luften. Macy förväntas vara perfekt inte bara av sin mamma utan även av sin pojkvän Jason som reser bort på ett sommarläger men så mejlar han och säger att han tycker att de ska ta en paus över sommaren i deras förhållande. I ett desperat försök att skaka av sig känslan av att bli övergiven så får Macy jobb på cateringfirman Wish som drivs av den hög gravida Delia. Och arbetsgänget är minst sagt en brokig skara av karaktärer. Macy får riktiga vänner för första gången på evigheter och hon börjar känna sig levande igen, inte bara tackvare jobbet på Wish utan även pågrund av Wes – en sådan där kille som får alla tjejer att bli knäsvaga, hans bakgrund är inte helt fläckfri, han är tatuerad, konstnärlig, en kille som säger sanningen och som är den där sorten som vänder upp och ner på ens liv. Deras vänskap betyder mer och mer för Macy ju längre sommaren skrider fram.

Det enda jag egentligen kan säga är att alla bör läsa den här boken av Sarah Dessen för så bra är den. Det här är verkligen youngadult litteratur i högklass.

En annan rolig grej som jag lade märke till när jag var inne på bokus.com var att de rekomenderar dessa två böcker tillsammans.

Och det var precis de två böckerna som jag lånade sist jag var på biblioteket. Vilket sammanträffande liksom.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Den vill jag läsa 🙂 Lägger den till min att-läsa-lista

  2. Mochride: Det tycker jag definitivt att du ska göra, lägg även till Mycket mer än så till den där listan också för du kommer inte att bli besviken.

  3. Tack för tipset
    Har inte sett den här boken förut

  1. Fyra dagar, fyra nätter. « Andie mellan bokbladen

Tack för att du skriver en kommentar.

