Fototriss – Rött.

Det var ett tag sedan jag deltog i Fototrissen men den här veckans ämne tilltalade mig så det är därför jag väljer att visa mina tre bilder som handlar om rött. Och jag har verkligen tagit ett kliv bort från att detta inlägg ska vara julanknytet även om jag älskar julen och allt glittrigt och rött som här denna högtid till. Istället vill jag visa andra röda objekt.

Det första är en bil som var med på årets American Car show här i Uppsala. Jag vet inget om bilar men den här tycker jag är vacker.

Som andra bild har jag valt ut en bild som jag tog en gång när jag besökte min faster i hennes sommarstuga i Norrland. Den här bilden ger mig hemlängtans känslor samtidigt som jag tycker att den är otroligt fin att se på och jag brukar till och med ha den som bakgrundsbild på min dataskärm.

Den sista bilden i denna triss är en bild som jag fotade när jag och maken var på promenad genom stan. För om man verkligen tittar så kan man hitta de roligaste sakerna om man har ögonen med sig det vill säga.

Detta var alltså mina tre trissbilder och jag hoppas att du uppskattar dem lika mycket som jag gör.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

23 kommentarer

  1. Vad kul att du är med, fina bilder!

  2. Den bilen är läcker….och norrländska husväggar gillas mycket…..väggarna hos mig är från Lappland ;-))

  3. Gillar🙂
    Bilen är ju bara härlig🙂
    Men sista bilden är allt skönast … tänk vad man kan missa om man inte ser sig omkring!

  4. Härliga bilder. Det röda vrålåket på första bilden blir absolut favorit:)
    Ha en bra helg!

  5. Bensinslukaren på första bilden är mycket fin men jag väljer nog mitten som min favorit

  6. Så vackra de gamla hjulen är🙂

  7. En triss som innehåller allt jag gillar. Gamla vackra bilar, vackra hus och det oväntade motivet.

  8. Jo, jag uppskattar dina bilder! Alla tre! Och den sista är verkligen en fin illustration till begreppet ”less is more”!

  9. En härlig blandad triss. Bilen blir min favorit. Tack för att du tittade in till mig. Ha en bra fortsättning på dagen. Anita

  10. Vad fin mittenbilden är! Gamla hjul målade i regnbågens färger.

  11. Bilen är ju bara hur läcker som helst och röd dessutom. Mittenbilden gillar jag för den andas lugn och harmoni och så de gamla hjulen i olika färger som kontrast. Snygg triss

  12. Wow.. vilken läcker bil. Fina bilder du har i ditt arkiv och tur att du har ögonen med dig😉

  13. Nummer tre var ett riktigt charmstycke =D

  14. Kul variant på trissen!
    Mittenbilden blir min favorit! Så fin – rogivande….

  15. Oh ja, den uppskattas! Så snygg bil och vilken helt fantastisk vägg – jag förstår att du vill ha den som bakgrundsbild! Trean var ett utmärkt exempel på förmågan att se detaljer!

  16. Det var nog den rödaste bil jag sett. Är det förresten inte en sån där som läderlappen åker omkring i? Vilken fin idé attt måla de gamla hjulen i olika färger och ställa uppdom mot den röda väggen! Det röda stiftet sticker ut mot de tillplattade häftklamrarna. En mycket trevlig triss där jag nog väljer mittenbilden före de andra.

  17. Läckra bilder alla tre. Mittenbilden är min favorit – förstår att du använder den som bakgrundsbild.

  18. Tre fina röda = ett lyckat triss!

  19. DEN bilen hade jag GÄRNA velat ha.. Har varit biltokig hela mitt liv..
    Den blir min absoluta favorit hos dig

  20. Oj,- for en herlig bil, og veggen med hjulene er veldig flott! Bra observert av tegnestiften nederst!

  21. Mycket fina bilder. Gillar bilden på Cadillacen lite extra eftersom det är min favoritmodell. Coup de Ville 1959. Vacker bil.
    /Bibbi

Tack för att du skriver en kommentar.

