Fototriss – Utsikter.

Denna veckas fototriss handlar om Utsikter. Och jag har valt ut dessa tre utsikter till denna omgång.

Till att börja med så vill jag visa en utsiktsbild som vi fotade när vi befann oss på Stadsskogensdag för något år sedan. Bilden är tagen högst upp på vattentornet som vi knatade upp i. Och på bilden ses två klassiska Uppsala landmärken, nämligen slottet och domkyrkan. Nästa bild är fotad uppe vid campingen på Mösseberg i Falköping där vi var och firade ett 50-års kalas för några år sedan.

Och slutligen så visar jag en bild från västkusten igen, visade ju en sådan bild igår men jag tyckte att denna utsiktsbild passade utmärkt till denna fototriss.

Alla dessa bilder får mig att längta efter sommaren, med varma vindar, grönska och sand mellan tårna.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

18 kommentarer

  1. Väldigt vackra utsikter! Och tack för din fina kommentar!

  2. Underbar grönska och vackra klippor. Ja, nu får vi hoppas att våren kommer igång ordentligt så sommaren också kommer snart ;0)

  3. Härliga fina utsikter.

    Grattis till dej som nybliven mamma.

    Din länk fungerade inte, fick googla på ditt bloggnamn

    Ha en fin helg // Lissen

  4. De två domkyrkotornen i Uppsala är ju verkliga landmärken… Vilken utsikt från vattentornet!
    Och västkustens klippor….. väcker verlkiligen längtan!

  5. Sista bilden va riktigt mysig, men så har jag ju alltid gillat platser med mycket vatten =)

  6. en ganska magisk utsikt… vackert 🙂

  7. Härlig utsikt 🙂

  8. Fina härliga utsikter! Man bara längtar till sommaren 🙂

  9. Gillar alla dina bilder och tänk vad Sverige är fantastiskt vackert med sina skiftande miljöer och naturvyer.

    Ser att du har wordpress och nu ska det bli intressant om jag kan kommentera hos dig. Jag är en av dem som haft problem, men listat att att jag kan kommenter om inte wordpressbloggägaren har tvingande att man ska fylla i e-postadress…testar först med att inte fylla i e-postadress
    och du har tvingande fält vid e-postadress..vill du ha det kvar?
    Nu gör jag som så att jag hittar på en hejhopp mailadress i det fältet för skriver jag min ordinarie så måste jag skaffa wordpress konto och logga in och det har jag inte lust med att hålla reda på ett konto till som jag inte har den minsta gläde av att ha.
    Om du inte får många kommentarer så kan det vara detta som är problemet – att man inte kan kommentera hos dig för wordpress.com ”tjafsar”…..

  10. Pysselfarmor: Det du skriver om WordPress.com har jag aldrig hört talas om. Min fråga till dig är varför du inte vill skriva i din riktiga e-post adress eftersom det inte är någon annan än jag som bloggägare som ser den? Du behöver alltså inte alls skaffa dig ett wordpresskonto bara för att kommentera hos mig om det är det du tror.

  11. men kolla in din url länk! upinmytree.wordpress.com du har ju det själv och det som händer är att jag INTE får kommentera med min ordinarie mailadress och jag är inte ensam om att ha detta problem!
    läs här
    http://llhertz.wordpress.com/2012/03/22/problem-att-kommentera-bloggarens-klagan/
    http://anitamalta.wordpress.com/2012/03/23/veckans-fonster-4/
    http://saltistjejen.blogspot.se/2012/03/problem-med-kommentarer-i-wordpress.html

    vill du ha fler länkar så kan du googla word press problem kommentar
    eller översätt det till engelska också och googla.
    jag hittar inte på problemet!

  12. Så fin triss! Likte veldig godt det øverste hvor noen av takene stikker opp mellom de flotte grønne trærne!
    🙂

  13. Pysselfarmor: Problemet uppstår endast när du klickar dig vidare via länken jag lämnar på din blogg. Jag får kommentarer av läsare som INTE ens har egna bloggar och därför inte heller något wordpresskonto som flitigt lämnar kommentarer endast genom att skriva in sin mailadress. Och visst det kanske ses som ett problem att man måste lämna en giltig e-post adress men som sagt man måste inte alls ha en wordpresskonto för att kommentera.

  14. Jag har inte som några helst problem att skriva in min riktiga mailadress. Det gär jag hos alla andra och nu testar jag det hos dig också så hoppas jag att det går som du säger.

    För om du klickar dig på länkarna som jag givit dig så svamlar jag inte i mössan OCH jag är inte ensam om problemet.

    min mailadress är pysselfarmor@yahoo.com den finns helt öppet på mina tre bloggar så jag har inget problem med att den ska synas…nu när jag skulle lämna kommentar med denna mailadress så kommer det en inloggninsruta att jag måste logga in i WordPress!!
    Det är samma problem som alla andra har OCH jag/vi vill inte skaffa konto bara för att få kommentera hos er som har WordPress. Så ditt OpenID löser inte detta läs nu vidare på alla länkar jag givit dig och glöm bort att jag försöker vara vänlig och tala om för dig att det finns problem. det har inte att göra med om man har blogg eller inte…så snälla nu rent ut sagt bryr vi oss inte mer om det här. Du gör som du vill med detta……jag vet att jag inte svamlar i varje fall – dessutom jobbar jag med IT så jag förstår mycket väl vad det handlar om.

    Och jag och fler av oss önskar inte skaffa fler konton bara för att kommentera hos er med wordpress.

  15. Hmmm nu har jag SKRIVIT in din url-länk och ska skicka kommentar till dig
    dvs jag INTE klickat på länken hos mig (din url-adress är densamma).

    och så skriver jag in min giltiga e-postadress som du absolut kan visa här på din blogg därför att den finns på alla mina bloggar helt öppet.

    kan du förklara då för mig att jag i 2 års tid har kunnat kommentera hos många som har wordpressbloggar men inte sedan två veckor sedan…och som sagt jag är inte ensam om detta…

    så nu klickar jag på kommentar med min RIKTIGA mailadress i fältet – hoppas du har rätt
    NEJ jag får inte kommentera utan MÅSTE skaffa konto om jag inte kringgår det på detta sätt.
    jag skickar printbilden till dig så att du får bildbevis – har inget alls med länken du lämnat hos mig.

  16. Pysselfarmor: Det som händer med dina kommentarer är att de fastnar i mitt spamfilter. Detta beror dock inte på din påhittade e-post adress utan på din ipadress. Det är dock en säkerhetsinställning (och jag tänker inte gå in närmare på varför den är installerad, läs isåfall frågor&svar länken högst upp på min blogg)som jag själv installerat. Om det gör det svårare för dig att kommentera så ber jag om ursäkt för det. Jag har helt ärligt aldrig hört talas om detta fel förrens nu och om du säger att det dykt upp nyligen så kan jag meddela att vi med wordpressbloggar inte har fått information om att några grundläggande ändringar ska införas/införts.

    Men jag vill ju klargöra, dina kommentarer kommer ju fram trots att du inte har skaffat något wordpresskonto så då är det ju inget du behöver reta upp dig på att du nu måste skaffa. Visst det kanske är irriterande att det dyker upp en varningsruta/inloggningsruta. Men som sagt detta är inget som jag som bloggskrivare rår över så jag förstår inte riktigt varför du surnar till på mig pga detta då jag tidigare aldrig haft detta problem som du berättar om och heller aldrig hört talas om förrens idag.Men jag tackar för upplysningen.

    MVH
    Mrs Andie

  17. Älskade Uppsala – som jag saknar dig =)
    Vilka fantastiska bilder. Min favorit är den första bilden =)

Tack för att du skriver en kommentar.

