Twilithon – recension.

I helgen har vi haft Twilithon här i trädkojan, vilket betyder att vi kollade på alla filmerna som kommit ut hittills samt parodin Vampyrer suger. Jag tänkte att jag skulle gå igenom alla filmerna lite kort i detta inlägg.

Twilight

Bild lånad från Discshop.se

Helt klart den bästa filmen av de fyra filmerna om Bella och Edwards omöjliga kärlekshistoria. Jag gillar verkligen Catherine Hardwickes (Red Riding Hood) filmspråk. Dock förstår jag fortfarande inte hypen bakom detta vampyr fenomen.

När jag hör din röst (inbunden)

Bild lånad från Bokus.se

Detta är den bästa boken i hela serien enligt mig. Men tyvärr lever inte filmen upp till de enorma känslostormarna som Stephenie Meyer lyckats förmedla på papper. Enda orsaken varför den här filmen fungerar så bra beror på att Hotitottin Taylor Lautner (Abduction) är med som dreggelgodis.

Eclipse (2-disc)

Bild lånad från Discshop.se

Detta är i min mening den sämsta filmen i hela serien hittills. Visst finns det scener [tält-scenen] som är underhållande men inte mer än så. David Slade har alltså inte alls lyckats att transformera det skrivna ordet till vitaduken på ett så trovärdigt sätt enligt mig, enligt Aftonbladet är detta dock den bästa filmen i serien.

The Twilight Saga: Breaking Dawn, Part 1: The Official Illustrated Movie Companion (häftad)

Bild lånad från Bokus.se

Detta är första delen av sista boken i historen om vampyren Edward och tonårstjejen Bella Swan. Den var lite långdragen, några humoristiska sekvenser har Bill Condon lyckats med men sedan har han även lyckats med en och två tabbar. En annan sak som jag inte riktigt förstår är varför det var så mycket tjafs kring åldersgränsen när denna film gick upp på biograferna. För enligt mig är boken mycket mer brutal även om det är den sämsta boken i hela denna bokserie enligt mig.

Vampyrer suger - Extended Bite Me Edition (Blu-ray   DVD)

Bild lånad från Discshop.se

En fullvärdig parodi på den populära franchisen om den glittriga vampyren Edward. Och en bra avslutning på vårt film marathon. Vill man skratta så tycker jag definitivt att man kan kolla på den här rullen.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. maryjanedoll

     /  söndag, april 22nd, 2012

    vampyrer suger ska jag ta å se nån dag snart, twillight will never happen

Tack för att du skriver en kommentar.

