Mer färg i vardagen.

I födelsedagspresent av maken fick jag några nagellack eftersom jag pratat om att jag ville piffa till dem. Det var nämligen evigheter sedan jag hade en uns av lack på mina fingrar. Jag har alltid haft jobb där det inte är praktiskt med nagellack eller att man enligt regler inte får ha det (har ju jobbat med livsmedelshantering). Men nu finns det ju inget som stoppar mig från att försköna naglarna med lite glada färger. Så vi var inne på Lindex där jag valde ut några roliga lack från Depend. Det blev ett orange som maken tyckte var coolt, ett ljusblått lite glittrigt lack från rea hörnan, ett turkost, ett ljusblått och ett lila alla från Depends sommarkollektion. Så idag när maken och Ida är ute och går med Pyret i vagnen passade jag på att pimpa naglarna. Fingrarna fick sig en omgång av det turkosa lacket och tårna fick bli härligt lila.

Det känns lite ovant att ha lack men jag antar att jag kommer att vänja mig snart och sedan kommer jag att byta lika ofta som Zarah brukar göra.

Hur ofta brukar du måla naglarna?

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Det var ju riktigt fräscht!🙂 Jag använder nagellack i perioder. Fick diplom från icehotel för att jag jobbade en hel säsong med isblått lack. haha🙂

  2. så ofta byter jag inte hehe

  3. maryjanedoll

     /  måndag, april 30th, 2012

    jag målar dem, det är fint i två dagar, sen flagnar det och det tar en vecka att ta bort (jag är lat). men kanske en gång i måanden. jag gillar svart, rött men har en snygg turkos oxå

Tack för att du skriver en kommentar.

