Fototriss – Text i bild.

Den här omgången fototriss har temat Text i bild och detta hoppar ju jag på med glädje för oj, vad jag har bilder som passar till detta tema så det var faktiskt lite svårt att välja ut just de bilder som platsar till denna triss.

Så här står det på Wikipedia om The Zeitgest movement, sedan om jag håller med om deras budskap låter jag vara osagt men texten i den här bilden känns på något sätt passade i dagens konsumtions samhälle där pengar betyder allt.

Detta klistermärke sitter på en ellåda i närheten av det BVC som vi går på och jag tycker att den är väldigt cool och texten är ju också fin.

Sista bilden till veckans triss är ett mycket klokt citat som jag hittade på en vägg någonstanns på Akademiska sjukhuset.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

13 kommentarer

  1. Tänkvärd och fin triss du fått till. Tummen upp!

  2. diktumetfaktum

     /  söndag, april 29th, 2012

    Fina tänkvärda bilder och texter.

  3. Fin triss med bra budskap – bra jobbat!

  4. Bra triss med tänkvärda budskap!

  5. Nydelig
    Det siste bildet ”Det er aldri for sent å få minner” burde vel mange tenke over, tror jeg.
    Ha en flott søndag.🙂

    http://www.starbear.no/mormor/2012/04/29/fototriss-175/

  6. Citat och sentenser är kul!

  7. Vilka bra texter du hittade🙂

  8. Klokskap och värme över din rriss!! Gillas!!!

  9. Härlig triss som är väldigt tänkvärd!

  10. En alldeles underbar triss🙂

  11. Bra budskap i dn triss!

  12. En jättefin triss!

Tack för att du skriver en kommentar.

