Söta pojkar är bara på låtsas.

Jag har tragglat mig igenom Moa Eriksson Sandbergs debut Söta pojkar är bara på låtsas. Det är tyvärr inte mycket bra med den här boken förutom vissa formuleringar här och där och att huvudkaraktären har sina rötter i grungen eller snarare i mördaren av grungen Courtney Love. Utöver det så är det en ganska tafatt beskrivning av olika karaktärer. Att berättelsen inte har någon framstående dramaturgisk kurva gör det inte heller läsvärt, jag fattar ju att hela boken är en metafor för puberteten och tonårstrots, men kom igen, något måste få historen att röra sig framåt.

Den här boken får alltså inget toppbetyg av mig och jag rekomenderar den på egen risk.

Söta pojkar är bara på låtsas (pocket)

Bild lånad av Bokus.com

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. maryjanedoll

     /  måndag, maj 7th, 2012

    nä men hallå…mördaren av grungen? Nu är du väl la lite hård ^^

  2. Maria: Sorry men jag har sett en dokumentär om Kurtan och tyvärr är bevisen ganska överväldigande. Hon tryckte inte av själv men fick antagligen någon anna att göra det åt henne för en fin summa.

  3. maryjanedoll

     /  måndag, maj 7th, 2012

    jo har sett den med och jo bevisen är många, men köper det ändå inte. Courtnet blev totalt ett vrak efter kurts död, det verkade inte det minsta fejkat.
    Nåja, guess we’ll never know

  4. Maria: Nä jag antar att det är så att de kommer att vara ett sådant där omtalat fall. Hursomhaver så var det, de enda bra med boken att hon beskrivit sin huvudkaraktär med knallröda utsmetade läppar och trassligt urblekt hår alá Miss Love. (hon drar den referensen själv) sedan gäst spelade även alla norrlänningars favoritband *spy* Refused då hon går på deras konsert i Halmstad.

  5. maryjanedoll

     /  måndag, maj 7th, 2012

    Refused…-vomit-

  6. Maria: hahaha precis….

Tack för att du skriver en kommentar.

