Var tacksam för h3lv3t3.

The Secret betonar att om man lägger fokus på att vara och visa tacksamhet så genererar det fler saker att vara tacksam för. Att vara tacksam betyder inte att man är nöjd med saker som skulle behöva förändras. Att känna tacksamhet blir en paus då man får sin hjärna att fokusera på det som går bra i ens tillvaro.

Men hur får man tiden till att faktiskt reflektera över saker i ens liv som man är tacksam för? Jag brukar faktiskt ta tillfället i akt att reflektera över dessa saker som när jag går på toaletten. För tyvärr så lägger vi människor alltid fokus på det vi vill ha bättre än att faktiskt glädjas åt det vi har. När man övar upp sin tacksamhet, för nej det här kommer inte helt naturligt för det flesta av oss, kan man gärna lägga fokus på matriella ting så som att du är tacksam över att du har ett paraply när det regnar. För att sedan visa tacksamhet till sina medmänniskor och det viktiga relationerna i ens liv.

Bara genom att skriva upp fem sker i veckan, ja, less is more när det kommer till den här punkten som du genuint är tacksam för så att du känner det ända ner i magen gör att du faktiskt blir lyckligare. Det finns det tillochmed studier på.

De fem saker som jag är tacksam för den här veckan är.

* Att jag får dela mitt liv med Pyret.

* Att jag har tak över huvudet.

* Att jag har vettiga åsikter som är grundade i fakta som jag dessutom kan argumentera för.

* Att färger gör mig glad.

* Och att trädet utanför vår balkong blommar så vackert.

Kan du lista fem saker som du är tacksam för? Lämna din egen lista i en kommentar.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. nyttellergammalt

     /  lördag, maj 12th, 2012

    Bra tanke!🙂
    Jag är tacksam för:
    Att våren är här, jag blir så glad då!
    Min fina familj!
    Att jag fått möjlighet att få ett till barn (även om det kanske just nu i sluttampen känns lite jobbigt)
    Vårt fina hus, jag älskar verkligen det!
    Mina vänner och nya bekantskaper!

  2. fint inlägg!🙂 jag är tacksam över mina och gossens mysiga amningsstunder. Jag är tacksam över armin och all hans godhet. Jag är tacksam över traditioner. Jag är tacksam över att sommaren ligger framför oss. Jag är tacksam över att få göra fest.🙂

  3. Jag är tacksam över:
    Att jag har sex fantastiska barn
    Att jag har ett fantastiskt givande jobb
    Att jag har en fritid som erbjuder mängder av kunskap och erfarenheter
    Att jag har fina vänner
    Att jag har möjlighet att leva ett liv som gör mig lycklig

Tack för att du skriver en kommentar.

