Coola saker.

Här i Uppsala så finns det en butik som heter Lilla Enja, denna butik har väldigt många coola saker främst riktade till barn men det finns även andra små godbitar som väldigt coola tapeter.

Det jag gillar mest är de gamla Sparbanken spargrisarna som finns, tyvärr är de i det dyraste laget tycker jag! Jag kommer ihåg att min storasyrra hade den stora storleken av dessa och den var också röd. Spargrisen är verkligen nostalgi för mig. Och jag antar att priset är satt som det är  eftersom denna spargris börjar bli retro i alla fall i ögonen på 70 – och 80-talister.

Bilden lånad från lillaenja.se

Har man vägarna förbi på Drottninggatan 5 så tycker jag definitivt att man ska kliva in i denna oas av roliga och framför allt färgglada barn-orienterade saker även om det även finns saker som funkar både till barn och vuxna.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. maryjanedoll

     /  tisdag, maj 15th, 2012

    åååh spargrisen!! Hade en sån med, fast den mindre sorten. tror minsann min var rosa, sålklart

  2. Det verkar vara en rolig butik 🙂
    Jag har en utmaning till dig i min blogg :http://forfattardrommar.se/2012/05/15/utmaning/

  3. jag hade verkligen velat åka till uppsala nångång snart. Det ser så himla mysigt ut på dina bilder och det finns så mycket skoj. 🙂 kollade valborgsfirandet på tv. Vilken grej!! 🙂

  4. Vad roligt att du gillar min butik:) ENJA är en liten ny och kämpande butik så då blir man xtra glad när den gillas så pass mycket att det sprids på det här sättet, tack!!

Tack för att du skriver en kommentar.

