Harry and the Hendersons.

Denna Oscars vinnande familjeäventyrs komedin om familjen Henderson från 1987 är verkligen nostalgisk för mig. Jag kommer ihåg att jag såg denna film som barn och av en slump så hittade maken den för ett tag sedan bland rea filmerna på Coop Forum, så det var ett givet köp såklart.

Filmen innehåller alla de där elementen som gör en bra 80-tals komedi, nämligen förorts familjen som åker på semester, men som kommer hem med något extra ordinärt i bagaget. Det finns en lagom farlig bad guy som man som barn tyckte var jätteelak men som så här i vuxen ålder inte alls är så onskefull men det funkar trots allt. Jag vill inte skriva allt för mycket om handlingen då jag inte vill spoila filmen för de som lyckas hitta sig en egen kopia att kolla på, för jag rekomenderar verkligen denna film, som ett bra familjenöje.

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Den filmen kommen jag ihåg, den gillade jag🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

