Första picknicken i stadsparken för i år.

Nu har jag och Pyret invigt picknick väskan som vi köpte med IKEA familykortet. Vi träffade några av mammorna från vår föräldrargrupp från BVC i stadsparken för en picknick och lite bebis gos.

Vi möttes upp klockan elva och begav oss sedan in i parken för att hitta en mysig plats att sitta på. Jag picknickade på pastasallad och kaffe. Men efter en stund började de andra mammorna och barnen droppa av. Men jag och Pyret gav inte upp för det utan satt tappert kvar i solskenet ända fram tills att faster Elin dök upp efter sitt jobb vid halv fyra tiden.

Under tidens som vi inväntade faster Elin passade vi på att träna genom att ligga på mage på filten. Men det var dock inte lika roligt som att sitta och titta på människorna som passerade på gångbanan.

När faster Elin dök upp så hade hon med sig jordgubbar, vilket var riktigt smaskigt. Efter en stund somnade dock Pyret och vi beslutade att packa ihop och uppsöka en toalett eftersom jag var galet kissnödig och dessutom ville Elin bjuda på glass. Så vi åt mjukglass som vi köpte på det lilla sommarcafét som ligger mitt i parken. Det var väldigt gott och kändes väldigt sommrigt.

När vi väl kom hem så upptäckte jag detta.

Så går det när man sitter med ryggen vänd mot solen en hel dag för att skugga ett litet Pyre. Och jag lovar det svider rätt så bra.

Detta har vi gjort idag, vad har du pysslat med?

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Så fin han är sötnosen! Tack för utmaningen. Skall kika på den snart!

  2. Åh det är så tur att du bjuder på solskensbilder fast jag hoppas ju att du inte bränt dig för illa. Här i Kiruna är det inte ens en gnutta grönt, solen skiner men det är ändå bara kring 0-4 grader och så ligger det ju snöhögar kvar. Men idag har vi varit ut och jogga, Niilas fick 5-månaders vaccin, shoppat barnkläder och fått besök av en person lika mattokig som Armin. På kvällen blev det lite nattamatgrillning ute. =)

    Måste säga att på dessa bilder är pyret väldigt lik sin pappa. Efter vad jag sett på bild förstås. =)

  3. Tack för utmaningen!🙂
    Jag sparar den lite, eftersom jag precis fått en annan utmaning av Pelle.
    Men jag ska svara på frågorna senare.
    Ha det bra!🙂

  4. Hej!
    skulle du vilja hjälpa mig och gå in på min blogg och säga vad du tycker om den, bra, dålig, och varför du tycker det.
    skulle bli jätteglad för hjälpen🙂

    Massor med kramar
    /Linda & Basse

  5. Tack själva det var hur mysigt som helst =)

Tack för att du skriver en kommentar.

