Jag tror att de vill kidnappa vårt barn.

Idag gick jag och min vän E å hennes barn V på vår lokala Öppnaförskola. Det var spännande eftersom detta var den första gången på riktigt som vi var där, sist gick det ju inte som planerat.

Bilder lånad från deras hemsida

I alla fall så tyckte Pyret att det var störtkul med sångstunden och speciellt sången om storken som frågade vad alla barnen hette. Pyret skrattade så att det smittade av sig på sångledaren och på alla mammorna. Han tyckte att det var tokroligt helt enkelt och hängde med på alla sångerna. Så detta blir ju något vi får göra igen. Efter sången så var det lite babycafé med tema samtal. Men det var mer riktat mot de barnen som kommer att börja i krypklubben till hösten, så vi tre som hade yttepyttesmå barn jämnförelse det vill säga kunde kanske inte bidra med allt för mycket. Men Pyret lyckades ändå stjäla showen, för alla tre ur personalen satt och gullade. Jag tror nog att Pyret charmade sig in i deras hjärtan.

Och visst jag har varit lite skeptiskt till detta med Öppnaförskolan, det ska jag inte sticka under stolen med, men för att vara ärlig så var det ganska skönt att få ha ett vuxet samtal även om det bara handlade om Pyret.

Det som är lite tråkigt är ju att det bara är två gånger kvar innan det blir sommaruppehåll, men vi lär ju fortsätta att gå till hösten, bara för att vi behöver lite struktur på våra veckor och dessutom så gillar Pyret att träffa andra barn.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. åh så roligt🙂 jag ska på mammaträff nästa vecka. Hoppas jag kan få lite info om öppnaförskolan här.🙂 det är roligt att träffa andra föräldrar och barn. Man saknar ju det sociala med arbetskamraterna när man jobbade.

Tack för att du skriver en kommentar.

