Vi kompromissar för att det ska funka.

Att Pyret ska döpas var liksom något som vi inte ens diskuterade, utan det var en självklarhet för oss. Varför vi väljer att döpa är dels eftersom både jag och maken är döpta och dels för att jag inte vill utsätta Pyret för ett vuxendop om Pyret vill konfirmera sig som tonåring. Och dessutom vill vi ju officellt ge Pyret sitt namn med tillhörande gudföräldrar. Ja, jag vet det heter faddrar nu för tiden men det tycker inte jag låter hälften så fint som gudmor och gudfar. Dessa personer som vi valt kommer ju att få olika roller i Pyrets liv och uppväxt. Svägerskan blir gudmor och en vän till oss, som är väldigt kreativ och väldigt lik oss till sättet kommer att få bli gudfar.

Och när min dopklänning helt oväntat kom i posten så var det helt enkelt så att den ska vi använda oss av.

Jag vet att det kommer att bli mutter i makens ena sida av släkten för att vi inte använder oss av den dopklänningen som gått i arv på den sidan. Men ärligt talat sk!ter jag i det. Det är så många kompromisser jag får göra för att hålla hans släktingar nöjda och glada, att ibland känns det inte som att Pyret är vårt barn. Jag ville tillexempel ha ett litet och familjärt dop men för att slippa sura miner så blir det ett jättedop.

Inbjudningarna till dopet är klara men ska bara skrivas ut och skickas iväg. Sedan ska det gula bandet till dopklänningen inhandlas, jag vill vara lite annourlunda och tänker inte välja det stereotypiskt blå. Bara för att j@vlas med alla. Dessutom kommer hela dopet från bandet i dopklänningen till inbjudningarna och servetterna gå i samma färgskala.

Detta är i alla fall så långt vi kommit med vår planering hittills men jag anar att det kommer att bli ett hoolabaloo efter detta inlägget.

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Tänk vad trevligt det är när släkt verkligen känner behov av att dela med sig av sina åsikter och absolut måsten. Sådant har jag tyvärr inte hittat nån bra lösning på. Utan jag sitter mest och lyssnar och nickar och låter dem prata av sig. Inte bra det heller.. Men det är roligt att ni bestämt er för dop! Jag hoppas att ni får en underbar dag att minnas med pyret.🙂 låt ingen sabba det!

  2. Du och Ricky är föräldrar till Pyret. Det är NI TVÅ som spelar störst roll i Pyrets lilla värld. Du ska inte känna dig pressad till att göra saker som gör dig obekväm. Du och Ricky får kompromissa, för i slutändan så är det inte släkt eller vänner som uppfostrar, matar, byter blöjor och har tonårsgräl med Pyret, Det är NI. Man ska aldrig göra saker som gör andra till lags, när man själv är obehagligt berörd eller obekväm. Ni vet vad som passar sig bäst för Eran familj. Sedan får släkt och vänner komma med ideer och önskningar naturligtvis. Kärleken för jack träffar många hjärtan. Och gult tycker jag är ursnyggt, så good thinking😉 . Har inte haft lyckan att träffa sötnosen än, men jag hoppas att det blir snart. Du är trots allt min halvsyster som jag har växt upp med i många, många år och jag saknar dig!

  3. Tuss: Du får jättegärna komma och hälsa på om du har vägarna förbi Uppsala.😀 Det är bara att hojta till.

Tack för att du skriver en kommentar.

