Skrotnissa.

Jag är en bra-att-ha samlare ett beteende som jag förvärvat mig av min pappa. Jag samlar på mig det mesta, får jag en present blir jag lika glad för presentpappert som gåvan kommer i, eftersom jag återanvänder papper när jag själv ger bort presenter, jag samlar på tomma kartonger. Och om du frågar mig om jag vill ta över dina avlagda kläder kommer jag troligtvis att tacka ja, även om det inte är min storlek, plastburkar är också bra-att-ha saker, gamla vykort, receptfoldrar med maträtter jag aldrig kommer att laga. Ja, listan på saker som jag samlar på mig är lång så du kanske redan har fått en mental bild av mitt samlar beroende.

Samtidigt som jag inte tycker att det är något problem så är det en sak i min tillvaro som skapar onödig stress, för jag vill inte ha en massa prylar eller trasiga möbler stående överallt. Att jag sedan är gift med en små-påsar-trycka in i hyllor och låt idéer i 115 olika block gör ju inte situationen lättare precis.

Jag brukar låna få-ordning-&-reda böcker på bibblan, men det är ungefär så långt jag kommer i mina försök att organisera upp vår tillvaro.

Så nu har jag beslutat att för varje ny pryl måste jag göra mig av med minst tre andra saker. Förhoppningsvis så kommer jag att få maken med på banan så kanske vi kommer någonvart med att rensa bort vår sk!t rent ut sagt.

Vilken hemlig last lider du av? Lämna gärna en kommentar.

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Det har blivit lättare för mig att rensa när jag verkligen tänker ut hur jag ska återvinna det på rätt sätt. Ska jag skruva isär lampan och föra den delen till glasinlämning och maskineriet till återvinningscentralen till exempel. Ibland tar jag och sparar på skruvar och muttrar i min ”bra och ha” låda och jag blir så nöjd när jag kan använda dem till andra reparationer eller projekt. Då har jag alltid sådant hemma om jag bara så behöver en krok till en tavla. Min gamla sängram gjorde jag till en utekaninbur till exempel. Då blir rensning lättare för mig.🙂

  2. Jag är också lite av det- kan-vara- bra- att-ha-samlare. Jag samlar på mig tomma glasslådor och kakburkar, kartonger/flyttkartonger, det kan ju vara bra att ha. Och prydnadssaker m.m, för även om det inte passar här och nu så kanske det gör det sen.

Tack för att du skriver en kommentar.

