Ett riktigt dreggel.

Pyret har börjat dreggla väldigt mycket och det är ju okej. Pyret är ju bara en bebis än så länge med tänder på gång dessutom. Men för att man ska slippa byta body var tionede minut så har vi börjat ha dreggelhaklappar. Vi fick två stycken när vi fick blöjtårtan och sedan hade vi också fått en av makens ena kusin när hon var på besök. Så vi hade bara tre stycken och de avverkar ju Pyret på en grisblink, så jag tänkte att jag skulle sy några stycken själv.

Så jag pulade på med symaskinen och resultatet blev EN ynka haklapp efter att jag svurit mig blå över hur jag skulle fästa eventuella knäppnings anordningar. Det hela slutade med att man får knyta ihop den så att Pyret får luta nacken mot en jädra knut men jag fick verkligen inte till någon bättre variant.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. sy på en liten bit kardborre? De går ju att klippa till fint så den inte får några skavande kanter.🙂 vi använder ofta små snusnäsdukar. blir knut av dem också. Men små

  2. Evelina: Ja, jag hade tänkt sy dit tryckknappar (men det blev för krångligt = tyget blev för tjockt just där) eller kardborre men jag hade inget hemma. Får helt enkelt ta och införskaffa detta när vi är på stan nästa gång.

Tack för att du skriver en kommentar.

