Vardagslyx vs Vardagstrassel.

Jag har haft en bulle i ugnen hela eftermiddagen. Och jag måste bekänna att jag blivit en sådan där hatad lattemamma också. Maken gav mig nämligen en sådan där termosmugg från en butik som heter Favorit och ligger mittemot Lilla Enja på Drottninggatan. Så när jag slängt in tvätten så satt jag och Pyret i solskenet utanför och fikade. Eller jag drack kaffe ur min fina mugg och snaskade nybakta kanelbullar och Pyret tittade på.

Men när jag trodde att tvätten var klar visade sig att den ena maskinen inte ens tvättat våra kläder och dessutom ville den inte öppna sig. Som tur var så kom maken precis hem från jobbet så han fick ringa till jouren och skälla på dem tills det kom en snubbe efter typ en timme och öppnade maskinen så att vi fick ut kläderna för tydligen så lagar det inte tvättmaskinerna på helgerna. Vilket är j@vligt surt med tanke på att av de tre maskiner som fick använda var redan en trasig och torktummlaren gick inte heller att använda efter som den var full av kexsmulor, vilket är sk!t äckligt enligt mig! Och mitt i all denna kababalik så blev ju naturligtvis Pyret hungrig och behövde även byta bajsblöja.

Så min lyxiga tvätt stund med en fika i solen slutade i irritation och jag tror tamef@n att jag ska skriva ett surt mejl till vår hyresvärd, men nu är i alla fall allt tvättat.

 

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

