Att få skrivtid som småbarnsförälder.

Är inte alltid det lättaste. På dagarna är det Pyret som styr schemat och eftermiddagarna vill man ju vara sällskaplig med maken och kanske kolla på en film eller göra allt det där som man inte kan göra när Pyret är vaken. Ja, man kan ju minst sagt säga att dynet har fått för få timmar sedan man blev förälder. Men jag ska väl säga, tur i oturen så brukar maken somna på soffan och då kan jag smita i väg till mina skrivprojekt utan att få dåligt samvete.

Jag brukar ju få frågor om hur det går med böckerna lite då och då. Och tja, Sia och Kristoffer är faktiskt helt färdig, den behöver bara korrekturläsas och eftersom maken är den som gör detta så är dilemmat åter igen; tiden. För när han kommer hem från jobbet vill han ju också hinna mysa med vårt barn, göra alla de där sakerna som han vill göra och se de där filmerna som vi snackar om att vi vill se.

Hur ser det då ut på Blossom Falls fronten kanske du också börjar undra…

Och ja, så här ser det ut… jag har lyckats knåpa ihop 29 kapitel, jag har epilogen i stort sett klar i huvudet men det fattas ungefär 79 sidor för att jag ska bli helt nöjd men själva grund historien. Jag plockade faktiskt fram detta dokument för första gången innan helgen som var och jag har börjat läsa igenom, peta, pocka och skriva till å ta bort. Jag måste bara få till det….

För övrigt så gör jag även research inför bok fyra i serien samtidigt så jag ligger inte på lat sidan, det är ju bara det där med att få tiden att räcka till för att sitta och skriva när det finns så många saker som man vill göra och saker som man borde göra samtidigt. Just nu har jag börjat sitta ett par timmar på kvällarna efter att Pyret somnat och maken slummrar på soffan som sagt.

Och jag har faktiskt en fråga till de som läst Blossom Falls böckerna, vilka karaktärer vill du läsa mer om?

Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. jag gillar sally å tycker hon borde återkomma

  2. Vänskapen mellan chloe och mark!!

  3. Maria: hehehe är allt jag säger på den förfrågan… 😉

    Evelina: Hm, jag har faktiskt försökt få till lite sådant i nästkommande bok… får helt enkelt fila mer på det.

Tack för att du skriver en kommentar.

