Den statistiska sannorlikheten för kärlek vid första ögonkastet.

Ja titeln till boken jag just läst är verkligen en tungvrickare.

Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet (inbunden)

Bilden lånad från bokus.com

Jennifer E Smith har verkligen lyckats få till en historia om Hadley och Oliver som gör att man inte kan lägga ifrån sig den här boken i första taget. Jag gillar drivmomentet i historien, det känns som att man som läsare har varit vaken lika länge som karaktärerna mellan bokbladen.

Jag såg den här boken på Akademiska bokhandeln här i stan för någon vecka sedan. Och pågrund av den snygga (enligt mig) framsidan och den fantastiska titeln så tog jag upp boken och vände den och läste på baksidan där detta står;

Detta måste vara den värsta dagen i sjuttonåriga Hadleys liv. Hon är bara fyra minuter försenad men det är tillräckligt för att hon ska missa planet till London och därmed riskera att komma försent till sin pappas bröllop. Nästa plan går inte förrän om flera timmar så hon är fast på flygplatsen. Dagen kan inte bli värre! Då möter hon drömkillen. Han heter Oliver, han är från England och ska med samma plan. Under de följande 24 timmarna utspelar sig en oförglömlig kärlekssaga. Två främlingar blir förälskade under den långa flygningen mellan New York och London, skiljs åt på flygplatsen med en kyss och aldrig kommer att träffas igen – eller?
En underbar bok om tillfälliga möten, familjerelationer, ödets nyck och kärlek vid första ögonkastet. En bok som får dig att tro på att sann kärlek finns och att den kommer när man minst anar det.

Men längre än så blev det inte förrens vi för några dagar sedan var på vårt lokala bibliotek för att återlämna lite saker och jag fick syn på boken i en av hyllorna. Snappade då snabbt åt mig boken så att ingen annan skulle kunna låna den före mig och sedan dess har jag så gått det nu går att sträckläsa med en bebis gjort just detta. Och jag har kommit fram till att denna bok definitivt ligger på min önskelista till jul.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

