Jag är inte Pyrets morsa.

Och det kommer jag aldrig heller att bli. Jag är nämligen uppfostrad med att ordet morsa är ett nedlåtande ord, därför kommer jag att lära Pyret samma värderingar angående det ordet. Visst det kanske låter gammaldags men för mig som förälder är det ju min uppgift att lära vårt barn om värderingar. Dessutom anser jag att mamma är ett mer respektfullt ord detsamma gäller ju naturligtvis ordet pappa. Jag har aldrig någonsin sagt farsan om min egen pappa. Farsan och morsan känns inte rätt och för att vara helt ärlig ger det mig en dålig eftersmak på tungan.

Hur ser du på dessa ganska små ord för någon som faktiskt har väldigt stor betydelse för ens tillvaro?

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. nyttellergammalt

     /  onsdag, juni 20th, 2012

    Jag är också uppfostrad så och kommer själv fostra så! Gillar heller inte orden och tycker det är lika som en svordom = väldigt nedlåtande!

  2. Hmm det har jag inte fått med mig. Jag ser mig definitivt som en morsa, en mamma, en mor. Kärt barn har många namn?

  3. jag använder de orden ibland men oftast inte. Min bror använder mest bara dem men vi har ju olika uppfostran

Tack för att du skriver en kommentar.

