Fjäderfä.

Nu har en papegoja och en rosa bofink flyttat in i trädkojan. Nåja, inte riktigt men på låtsas i alla fall. Jag har haft en idé om att göra en fågelbur här hemma ett tag. Och igår när jag besökte Miqe hittade jag en mini papegoja och en rosa… ja, bofink och då var det ju bara att slå till och faktiskt försöka ro i hamn detta pysselprojekt. Så efter att fåglarna var inhandlade var jag ju på jakt efter en bur till dessa. Fick dock åka ända till Plantagen för att hitta den. Buren är egentligen en ljuslykte mojj. Man sätter alltså ett värmeljus längst ned, i alla fall är det så designern av den tänkte sig användningsområdet. Pinnen som jag klistrade fast mina fåglar på hittade jag på väg från bussen, för den naturliga känslan.

Den rosa bofinken fick jag dock pimpa lite eftersom den var i det tråkigaste laget, så fram med en rosa och en lila påskfjäder och volá helt nya stjärtfjädrar. Jag är faktiskt sjukt nöjd med detta pyssel.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Vilken rolig idé. 🙂 Så fint det blev 🙂

  2. Det vart ju jättebra och fint =)

  3. åh men så kreativ och pysslig du är!! Mycket imponerad. Den blev så redig också. 🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

