Rea på Jollyroom.se.

Det är rea på Jollyroom.se och eftersom Pyret börjar bli lite väl tung för bärsjalen så ville jag slå till och införskaffa en ERGObaby bärsele eftersom de är de mest ergonomiska för både barn och vuxen. Barnet sitter i en korrekt sittställning för barnets tillväxt av viktiga delar av skelettet plus att selen fördelar barnets vikt på bärarens axlar och höfter, detta gör ju att selen gör bärandet till en fröjd och man kan bära barnet långa stunder utan besvär. Man kan även bära barnet i selen på både rygg, framsida och höft och alla dessa ”monterings sätt” finns det instruktioner för i foldern som medföljer produkten. Oavsett vilken position man väljer är barnets ansikte alltid vänt mot bäraren, vilket ger närhet och trygghet för både barn och vuxen. Just den selen som vi köpte, en ERGObaby Option Black kan man använda från barnets födsel upp till fyra års ålder. Den modellen är prisbelönt och även den första modellen som företaget tog fram vilket känns tryggt tycker jag.

Vi passade även på att köpa ett regnskydd för de blöta dagarna när himlen väljer att öppna sig. Där emot köpte vi inte några bältesförlängare vilket vi skulle ha gjort. Jag kan ha selen men den är lite väl tight, jag har ju fortfarande tre kilo kvar av bebisvikten att jobba bort och sedan ytterligare ca 3o kilo för jag är ju inte direkt någon lättviktare men det är däremot maken och på honom passade selen mycket bättre.

Klicka på bilden för större storlek.

Pyret gillade selen jättemycket eftersom han kommer upp från vagnen och kan hänga med på ett helt annat sätt men ändå känna tryggheten hos oss som föräldrar och det är superviktigt för mig. Han slummrade även till ett par gånger så han måste ju tycka att den är bekväm och behaglig att sitta i och det är ju också superviktigt.

 

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. hur ser regnskyddet ut på denna? Jag saknar en på babybjörnen som vi har. Det är trist. Täcker den pyrets huvud också?

  2. Evelina: Japhs, det finns liksom en grej som man drar över huvudet och knäpper fast i axelbanden. Regnskyddet har vi inte hunnit prova eftersom vi haft sol,sol, sol men även det täcker huvudet och man knäpper fast den i själva selen på ett bra sätt som det ser ut som. Vi är mycket nöjda med ERGObabyn, jag hade bestämt redan under graviditeten att det var den enda typ av sele jag ville ha så när den finns på rea på Jollyroom.se så slog vi till på en gång.

Tack för att du skriver en kommentar.

