Så har man bränt makens löning igen.

I veckan åkte vi till en klädbutik som varit känd för sina billiga klädpriser som heter Thun’s i Faringe utanför Uppsala.

Men priserna var inte så billiga som jag önskat och de hade mindre barnkläder än vad jag hoppats på, det fanns mer kläder för barn som var 4 år och uppåt och tja, så förutseende kände vi inte att vi behövde vara för Pyrets del. Maken behövde nya t-shirts och det fanns det gott om på herravdelningen.

För egen del blev det bara ”gråsugge” tunikan och underkläder av varierande sorter. Men en sak säger jag i alla fall som var bra med Thun’s var att de hade bysthållare för oss med större omfång runt om och kupor av det större slaget för hyfsade priser.

Nästa gång vi ska stor shoppa kläder så ska vi åka till Göksäter även kallat Lilla Ullared.

(länken ovan funkar fortfarande)

** Update** Googlar man lilla ullared får man upp massor av butiker runt om i landet som vill ha titeln. Det är dock Kalssons i Morgongåva som jag tänker på och inte Göksäter då jag fick veta att det ligger på västkusten och det blir ju lite långt att åka…..

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. oj så bra jag ska visa detta inlägg till armin som shopping inspiration när vi åker till lofoten på tisdag. Hoppas han också känner för att använda upp lite av sin lön för min mammapenning är då redan slut.🙂

  2. och stilig karl du har. han är ju en riktig pose modell!

  3. morgongåva är typ som ÖB, inte alls värt

  4. Maria: Jaha, vad tråkigt. Jag vill ju helst av allt åka på riktiga Ullared men dels så känns det lite långt att åka för en dagtrip och dels så skulle jag bränna mer än bara makens löning x 5…😀 Jag har nog allt sett det där tvprogrammet serr’u….

  5. haha ullared is the shit. man bränner lätt 2000 pix på en runda

Tack för att du skriver en kommentar.

