Du glömde säga hej då.

Så heter Sarah Dessens senaste bok som blivit översatt till svenska. Och jag har stått i reservationskö på boken i en evighet känns det som och när jag äntligen fick hem boken från bibblan så satte jag igång med att försöka maratonläsa den, så som det går när man har ett hushåll att sköta, ett badrum som behöver en mini makeover och en bebis. Så det är därför det varit ganska tyst här på bloggen de senaste dagarna för att jag har helt enkelt varit uppslukad i denna bok. Och som med alla Sarah Dessens böcker så är hon fenomenal på att skriva om relationer, speciellt mellan mor/dotter och då inte alltid relationer av det bästa slaget vilket jag känner igen mig själv i. Och boken i sig handlar om sista års eleven Mclean som flyttar runt med sin pappa som arbetar som resturangkonsult i boken har de just landat i staden Lakeview.

Förutom att språket känns lätt att hänga med i så gillar jag även att hon gör referenser tillbaka till sina andra böcker, hon skriver tillexempel om en kust stad som heter Colby och just den staden återfinner man i boken Mycket mer än så. Och sådant gillar jag, för jag själv läser gärna böcker av samma författare och då blir det lite som en hemlighet mellan läsaren och författaren, om du förstår vad jag menar.

Du glömde säga hej då (kartonnage)

Bild lånad från Bokus.com

Vill du provläsa lite ur boken så finns det tillgängligt HÄR.

Andra bloggare som skrivit om boken är tillexempel Nilmas bokhylla, Bookis och Tonårsboken.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Tack för länkningen🙂

  2. Kul när man hittar en föfattare man gillar🙂

  3. Det är jätteroligt när man upptäcker sådant i böcker. Men sorgligt nog har jag inte läst en bok sedan senaste BF!

  4. Tror jag måste börja skriva upp dina boktips, för varje gång tänker jag ”åååh, den här verkar bra”. Sen när jag ska låna/köpa böcker så minns jag ju inte.
    Brukade vara bättre förr på att skriva listor, får nog börja med det igen.

  5. A: Jag tycker att Sarah Dessen böcker är fenomenala, dock finns bara 3 översatta till svenska och två av dem på pocket, Du glömde säga hej då, finns än så länge bara på hårdbunden.

Tack för att du skriver en kommentar.

