Sun lolly.

Bild lånad från Flicker.com

I sommar har vi här i trädkojan upptäckt Sun lolly glassar. Jag är helt såld på dessa enkla isglassar som finns i en mängd olika smaker. Vi har dock bara provat cola, exotic, annanas och druvor. Eftersom det är de sorterna som har funnits på City Gross här i stan men när jag gjorde en snabb googling efter bilder så upptäckte jag att det fanns ytterligare smaker som jag blev sugen att prova på. Hursomhelst så är dessa glassar ur enkla att fixa, man slänger bara in dem i frysen och ett dygn senare så har man goda isglassar att svalka sig med.

Personligen gillar jag annansen och colan bäst men maken gillade exotic eftersom de smakade mango och han har dille på mangosmaken. Har du inte provat så tycker jag att du bör göra detta om du får tag på en förpackning med Sun lollys. Tror de även finns på ICA butiker om man inte har ett City Gross i närheten.

Gillar du isglass eller mjukglass eller kulglass eller varför inte de klassiska pinnglassarna bäst på sommaren?

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. All glass är gott🙂

  2. Jeanette

     /  tisdag, juli 17th, 2012

    Har spanat på dessa men inte vågat köpa. Nu slog jag till med dem med colasmak!🙂

  3. Nettan: Det tycker jag du gjorde rätt i, jag gillar cola smaken bäst.

  4. Jag tycker bäst om mjukglass och pinnglass.
    Måste testa de där om jag hittar dem här, bara för att förpackning är så söt🙂

  5. Bra tips! Vi brukar köra en annan sort (också såna som man bara slänger in i frysen).
    Har alltid varit cola/hallon/persika och de har smakat jättebra.
    Men nu är det cola/jordgubb/tuttifrutti. Tuttifrutti är grönaktiga och jag hoppades att de skulle smaka Piggelin, ungefär.
    Men något är FEL på dem. De luktar och smakar gammal disktrasa!!! Trodde det bara var en enstaka, men det var alla gröna (vi hade köpt två paket).
    Men cola och jordgubb funkar i alla fall.
    Men nu ska jag leta efter den här sorten som du skriver om.

  6. A: Vi har också köpt de där cola/hallon/persika men jag tyckte inte om dem lika mycket som sun lollys.😀

  7. Har inte sett dessa men å andra sidan är det oftast maken som handlar😛

Tack för att du skriver en kommentar.

