Återförenade efter 14 år.

Jag vet inte om det riktigt kommit fram att jag och bloggerskan Maria är barndomsvänner här på bloggen men så är det i alla fall. Och senast vi sågs i egen hög person var för sisådär 14 år sedan. Vi har under den tiden varit i från varandra men återupptagit kontakten tack vare facebook. Nu är det så att Maria och hennes fina sambo Saari (som också bloggar) varit på besök här i trädkojan. Vilket innebär att jag och Maria har träffats in real life för första gången på aslänge och det är dessutom första gången jag fått äran att träffa Saari och de i sin tur har fått träffa både maken och Pyret.

Jag är så otroligt glad att vi har fått sitta ner i samma rum å inte bakom varsin dataskärm på varsin sida av landet och dricka kaffe och snacka en massa om skrivande, film, musik, böcker och allt annat som vi hann avverka under deras besök. Pyret chillade även med Maria en hel del. Det betyder verkligen mycket för mig att få återknyta bekantskap med en så fin person som Maria. Och dessutom få stifta bekantskap med Saari. Och tänk att man kan ha så mycket gemensamt med personer som man lärde känna som 15-åring, det är otroligt hur livet kränger och flänger med en men ändå så kan man återuppta en vänskap precis som om inget egentligen förändrats även fast allt har förändrats.

För det gäller ju att man vårdar både sina rötter och sina vingar.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Vad mysigt! Alltid roligt att träffa gamla bekanta!!

  2. Det var jättefint att komma hem till er, träffa er och Pyret!❤

  3. det var helt awesome. jag ska komma ner oftare🙂

  4. Maria: Ja du och Saari är så välkommna hit, och nästa gång vi kommer upp får vi ta och träffas i nordmaling kanske…

  5. kul att se er tillsammans igen:)

  6. ”För det gäller ju att man vårdar både sina rötter och sina vingar” så himla vackert och sant skrivet🙂 Så roligt att ni har kunnat träffas. Jag har inte förstått att ni känt varandra så långt tillbaka i tiden.🙂 Där ser man hur det kan bli.

Tack för att du skriver en kommentar.

