Sherlock Holmes – A game of shadows.

I afton har jag kollat på Sherlock Holmes – A game of shadows och ätit chokladbollar medan maken har snarkat i soffan. Denna andra film med Robert Downey Jr som Sherlock Holms fungerar riktigt bra och jag blev även glatt överraskad av Noomi Rapace som madam Simza. Jag gillade att hon hade ett bra engelsk uttal vilket vissa svenska skådespelare brukar ha lite svårt för men jag tyckte att hon gjorde sin karaktär mycket bra.

Jag gillar Sherlock Holmes filmerna inte bara för att jag gillar Robert Downey Jr utan även för att jag gillar sättet som Guy Ritchie byggt upp filmspråket och humorn är så där underbart sarkastisk och vitsig som jag gillar den.

Har man inte sett dessa filmer tidigare så tycker jag absolut att du bör göra detta.

 

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Alltid bra med filmtips! Jag har inte sett de här Sherlock Holmes-filmerna.

  2. Sherlok Holmes filmerna är skitbra!! Har inte sett den senaste dock men den står på tur!

Tack för att du skriver en kommentar.

