Badrumsrenovering 1-o-1.

Trädkojan har haft ett ganska trist badrum men med några enkla medel och lite IKEA prylar så har jag gjort en snabb badrumsrenovering. Det första jag gjorde var att skaffa en ny badrumsmatta. Men eftersom vi har katt, och kattlåda inne i badrummet så kan vi inte ha en sådan där fluffig och luddig sak som är mysig under fötterna för det skulle bara samlas en massa kattsand där. Kattägare vet precis vad jag menar.

Sedan skaffade jag även ett antal nya fräscha handdukar i glada färger naturligtvis för det skulle ju vara olikt mig att inte satsa på färg liksom. Hittade även en planteringskruka för nio spänn i gult naturligtvis eftersom jag har gula-saker-mani just nu som fick bli tandborst mugg/ grunkor som ligger och skräpar på badrumsspegelhyllan. Jag flyttade även in en Malmbyrå med fyra lådor till makens förtret då han inte tycker att man kan ha trämöbler i ett badrum men det struntar jag blankt i. Det är perfekt förvaring för handdukar, badlakan och diverse andra bra-att-ha i badrums saker. Satte även upp en gamal cykelkorg där jag placerade lite skithuslektyr. Detta är så enkla knep för att fräscha upp ett tråkigt badrum. För när man bor i hyreslägenhet får man ju inte direkt slita ut hela inredningen och renovera hur man vill, så detta är smidiga tips på saker som kan förnya ett tråkigt utrymme som man tyvärr måste spendera en hel del tid i.

Vad är ditt bästa tips för att uppdatera en toalett?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Cykelkorgar är faktiskt himla bra saker. Jag försöker själv hitta en i storlek mindre (som de på barncyklar) att hänga på kanten av Niilas säng. Så man kan ha lite bra att ha saker däri som napp, torktrasa, gosedjur osv.🙂 Gärna en i nån fin färg förstås!

  2. Evelina: Gud vilken smart idé den tror jag bestämt att jag snor av dig.😀

  3. Gör det!🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

