Uppsalas vackraste busshållsplats.

Idag när jag och maken var ute och promenerade med Pyret där vi inte varit på mycket länge gick vi förbi Uppsalas helt klart vackraste busshållsplats. Denna busshållsplats kommer man till om man åker med buss 3 eller buss 14 till dess ena ändhållplats.

Jag blev så glad när vi gick förbi för att den var så vacker, tänk om alla busshållsplatser fick se ut på det här sättet, för tänk vad mycket roligare det skulle vara att gå till busshållsplatsen. Kollektivtrafiksåkandet kanske till och med skulle öka om man fick sitta och vänta i en sådan här mysig och hemtrevlig busskur. Ja, jag blev minst sagt kär. Och dessutom så återfinns ett porträtt på Uppsalas trevligaste busschafför ”Ha en bra dag” Amos i kuren. Jag kan bara säga att detta gjorde min dag lite gladare och vår stad lite vackrare i mina ögon, ett äkta smultronställe att leta upp om man kommer hit på besök.

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Åh hoppas den får vara kvar oförstörd!!

  2. Haha den där Amos har till och med jag uppe i Kiruna hört om på en föreläsning om Värdskap för två vintrar sedan. 🙂 Lustigt!

  3. Man får hoppas att ingen får för sig att förstöra den vackra plats bara.. Helt underbar var den! 🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

