6 saker som jag lärt mig sedan jag blev förälder.

Jag tänkte att jag skulle lista de sex saker som jag lärt mig sedan jag blev förälder.

Alla verkar ha en åsikt och alla tror sig ha rätt att yttra sig om barnuppfostran även om de själva inte har barn. För nej, bara för att ett barn gnölar lite betyder det inte att det har ont i magen! Låt mig sköta om mitt barn och håll dig på din egen kant. Tack!

Det här med utvecklingshetsen, what’s the deal? Främst på internet så sker en otrolig jämnförelsehets om vad mitt barn kan vs. ditt och mitt barn är mycket bättre än ditt osv. Detta är otroligt tröttsamt måste jag säga.

Det här med olika barnuppfostringsmetoder…. det finns en uppsjö av dem….

Jag har blivit mer övertygad om att jag ska hålla fast vid mina principer när det kommer till hur vi väljer att uppfostra vårt barn. Mer bestämd när det kommer till hur jag vill att Pyrets barndom ska se ut när det kommer till traditioner och högtider.

  Avundsjuka mammor (jag har aldrig stött på en pappa nämligen) som blir avundsjuk när man berättar om att ens barn sover hela nätter. Detta är i och för sig en återknytning till punkt 2 på listan.

Barnsånger, varför kommer man inte ihåg fler och när man väl kommer på en sång varför kommer man inte ihåg mer än de första raderna?

Denna lista kan naturligtvis göras längre men nu tänkte jag att jag skulle anpassa den lite efter Pyrets ålder, eftersom han blivit 6 månader redan.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Jag har en bra skiva du kan få bränna av om du vill! Vi spelade och sjöng in när jag gick på lärarutbildningen🙂

  2. Nettan: Det vore jättesnällt om du vill låna ut den.😀

  3. Haha och nte slutar folk lägga sg för att man får fler barn. Jag har uppfostrat sex barn och tycker mig nog ha koll på vad jag gör😛

  4. Absolut!🙂

  5. Hihi många sanningar där. Jag är så glad att jag haft ett jobb där det ingick dagligen att sjunga barnsånger. så jag kan hur många som helst och kompa med gitarr till. Om det är så himla bra egentligen får du nog fråga niilas om några år😉

Tack för att du skriver en kommentar.

