Smarriga barnefterrätter.

Egentligen är det ju lite fusk det där med att vara liten, jag menar jag äter aldrig efterrätt efter typ varje mål mat men det rekomenderar de att små barn ska göra. Så för att tillgodose Pyrets enorma gottesug så har jag gjort två varianter av hallonmos. Jag fick ut en stor (8 muffins) silikonform och en vanlig isförpackningsform.

Grund recept.

Valfri mängd hallon.

Om du tar dem direkt från frysen var noga med att inte tillsätta vatten och att bären är osötade. Värm tills bären mjuknat en aning. Mixa med mixer eller stavmixer beroende på hur mycket du vill städa i köket när du är klar. Jag valde att ha lock på.

Hallonmos och banan

2 st bananer

Mosa ned bananerna antingen med mixer eller med en vanlig hederlig gaffel. Blanda i valfri mängd hallonmos, rör om.

Bild lånad från Hippbarnmat.se

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. bra mellanmål också 🙂 det ska vi göra nu. 🙂 har massa bär i frysen men de lär nog tina snabbt på en tallrik

  2. Mmm bra som mellis också kan jag tro.. =)

    SV: Ja man kan experimentera och göra mycket skoj utav gamla lampskärmar. Har gjort varianter med bla. pärlor tidigare också.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

Tack för att du skriver en kommentar.

