Fröken Sverige.

Vi har nyss kollat på den svenska filmen från 2004 som heter Fröken Sverige. En svensk film som faktiskt överraskar mig med att vara hyfsad bra, kanske var den bra för att huvudpersonen Moa bor i ett gulligt rött litet hus, just ett sådant hus som jag önskar att jag kunde bo i. Hur som helst så är det många i saker och händelser i filmen som osar Umeå 1998 för mig, veganrörelsen, de crappiga spelningarna man gick på och framför allt dubbelmoralen.

Bild lånad från Cdon.com

Jag gillar filmen trots allt som känns så där svenskt-pinsamt på något sätt. Men om man ser filmen för att man tror att den ska ha en genomarbetad historia så kommer man att bli besviken, för nja, på den punkten har inte manuset riktigt lyckats.

Har du inte kollat på filmen så råder jag dig att göra det om och när du har tid.

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. ”svenskt-pinsamt” just så skulle jag oxå beskriva den,men ändå rätt bra

Tack för att du skriver en kommentar.

