Research är alltid viktigt.

Om du någonsin har läst någon av mina böcker (länk finns i menyn till höger —-> ) eller tänker köpa kommande böcker så kan jag nästan med säkerhet lova att det kommer att finnas en eller flera karaktärer som har en gemensam kärlek och det är att åka skejtboard. Och varför är det så kanske du tänkter, jo, för att jag älskar subkulturer och just gemenskapen som finns inom den världen är något som jag verkligen ser som något positivt och som jag vill lyfta fram. Nu kanske du börjar undra om jag kan åka bräda, och nja, jag har väl provat på det men inte mer än så och det kommer antagligen aldrig bli mer än några uppslagna armbågar och ett sätt att ta sig från punkt A till punkt B. Däremot är jag grymt impad av duktiga åkare.

Hursomhelst så hittade vi en dvd på rea i en hylla på Åhléns häromsistens och då slog vi till, det är dokumentären av den svenska regissören Staffan Hildebrand (Filmen G), som står bakom denna underbara och framför allt intressanta dokumentär av svensk skejtkultur från början av 70-talet till 2000-talet. Och ska man skriva om vissa saker så krävs det av en som författare att man läser på fakta. För att det ska porträtteras på allra bästa sätt. Så i research syfte har vi som sagt kollat på den här dokumentären och jag kan bara säga, har du chansen se den!

overandout

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Kul med en Uppsalablogg! Kika gärna in hos mig, jag har en tävling just nu i samarbete med Lilla Enja:)

    / Emma

Tack för att du skriver en kommentar.

