Ge bort en bok – dagen.

Jag har blivit inbjuden att delta i ett evenemang som jag tycker borde få mer uppmärksamhet nämligen Ge bort en bok-dagen den 15 september.

Så här står det på evenemangets sida på facebook. Jag som älskar böcker skulle bli superglad om jag fann en gratis bok, och jag brukar försöka ge bort böcker både i presenter till människor jag tycker om och sedan även i denna form som evenemanget förespråkar. Har du inte fått en inbjudan via facebook? Skriv i sökrutan på facebook så hittar du det du letar efter. Eller så kan du ju bara ge bort en bok iallafall den 15 september eftersom det är den officiella Ge bort en bok-dagen.

Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Jag har lite böcker som jag tror jag ska sälja på loppis. Bra sätt att bli av med dem.

  2. Stefan: Men på Ge bort en bok dagen ger man ju bort böcker som man själv inte längre vill ha eller behöver. Personligen ska jag lämna en del till vårt tvättstugebibliotek som hyresgästföreningen har ordnat.

  3. Jag har funderat och jag tror att jag ska lämna en bok på mitt jobb faktiskt. Vad passar bättre än en hotell lobby. Dit kommer människor från när och fjärran. Kanske hamnar den hos en gästarbetare och kan hjälpa mot tristess nån kväll efter jobbet. Kanske blir boken resekamrat till någon på hemväg eller bortväg. Kanske till någon vart intresse tänds för att lära sig det svenska språket. Man vet aldrig. 🙂 Kul evenemang i alla fall!!

  4. Evelina: Vilket fantastiskt ställe att lämna en bok på! 😀

Tack för att du skriver en kommentar.

