Falling Under av Gwen Hayes.

Jag har under de två senaste dagarna sträckläst boken Falling Under av Gwen Hayes på engelska. Och det är en klart klassisk young adult historia. Jag gillade upplägget måste jag säga Theia Alderson är den brittiska tjejen vars stränga far tagit med henne till U.S.A.

Dock börjar inte boken som så många andra ”ny tjej flyttar till en stad”, nej denna bok börjar faktiskt med att Theia har bott i Serendipity Falls ett par år, men pga av en dröm om en brinnande man utanför sitt fönster så ändras allt hon någonsin trott att hon visste. Den blyga tjejen som kommer ut ur sitt skal så att säga. Samtidigt är det en mäktig och lite udda kärlekshistoria mellan henne och den mystiska killen Haden som ena gången vill älska henne mer än någon annan och i nästa stund stöter bort henne som om hon vore en pestsmittad rabies hund. Och jo, sedan finns det ju karaktärer utan sitt like med i historien vilket gör att man blir helt fnittrig av lycka. Eller tja, jag blev det i alla fall.

Detta är första delen i en serie, naturligtvis….

Falling Under (häftad)

Bild lånad från bokus.com

Dock har inte den andra boken som heter Dreaming Awake köpts in av biblioteket ännu. Vilket känns lite surt eftersom jag gärna hade fortsatt på engång att läsa om Theia, Haden och hennes vänner. Men, men jag lämnade ett inköpsförslag och hoppas att de nappar. I allra värsta fall får jag lov att köpa både första och andra boken. (för nej man kan inte köpa andra boken om man inte har första, det är en princip sak för mig) Hursomhelst gillar man det paranormala historier med uppkåtade ungdomar så är detta verkligen en bok för dig.

Och en extra liten hojtning till Nettan, du skulle älska detta!

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. nyttellergammalt

     /  måndag, september 17th, 2012

    Åh tack för tips! Finns den bara på engelska eller också svenska? 😀

  2. Nettan: Jag vet inte om den hunnit bli översatt ännu. Men jag kan säga att den var lättläst, jag har trots allt dyslexi och tog mig igenom boken på nolltid.

Tack för att du skriver en kommentar.

