The Hunger Games.

Vi kollade nyss på filmen som bygger på boken med samma namn nämligen The Hunger Games. Och tja vad ska man säga? Den var varken bra eller dålig. Visst den var j@vligt brutal på sina ställen, kanske är det just därför den är så omtalad, vad vet jag. Jag brukar inte lyssna på sådant där hypat snack om filmer osv.

Jag tyckte dock att det var en makaber blandning av amerikanska 40-talet och en förvriden sort av karaktärer som skulle kunna dyka upp i en Tim Burton rulle. Och efter vad maken har berättat om boken Maratonmarschen av Stephen King så fick jag känslan att även den kan ha använts som inspiration till författaren Suzanne Collins.

Har man inte sett denna film så tycker jag att man kan kolla på den, men det är absolut inte en måste se NU film om du frågar mig ärligt.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

