Nu har de knu11@t klart i mitt huvud.

Ja, det tog inte särskilt lång tid för mig att låta inspirationen flöda, och den har yttrat sig i fyra kapitel på ett rå-manus till en ny fristående bok. Det är nämligen så att även om jag verkligen håller mina karaktärer kära så måste jag släppa dem fria, och eftersom Sia och Kristoffer gått till sättning som det heter så kan jag inte göra något mer än att vinka av dem och hoppas på det bästa. De kommer inom kort att ta sina första stapplande steg ut i bokvärlden…

Men som genom ett trollslag så kom titeln till manuset jag nyss påbörjat till mig i söndags eftermiddag, på söndagnatt hade jag skrivit upp några stödmeningar i mobilen just som jag höll på att somna och nu har detta alltså resulterat i fyra kapitel och massor av research. Än så länge känns det fenomenalt bra. Jag är nöjd med karaktärerna som jag faktiskt har googlat mig till helt random, alltså inte helt, det går inte riktigt att förklara hur jag arbetar. Ja, jag kanske har en udda teknik när jag söker inspiration, men jag behöver liksom den där mappen på datorn med inspirationsbilder som jag kan glutta på när det blir dags. Lik, väl behöver jag musik att skriva till och jag har skapat mig en ordentlig lista på en av mina Youtube användare endast för detta ändamål.

Så om bloggandet varit lite sporadiskt den här veckan beror det på detta samt att jag är småbarnsförälder… tiden, är ett pussel som inte riktigt kommer överens med mina kreativa lustar.

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Jag har oftast en timme på kvällen efter att Niilas har lagt sig och innan Armin kommer hem. Då tokpluggar jag (om jag orkar!) eller pysslar med egna saker. Det är inte mycket men något. Resten av dagen är ju som du skrev Ett Enda Pusslande.🙂 Kul med inspiration!

Tack för att du skriver en kommentar.

