Att skriva eller inte skriva….

Bild lånad från Zazzel.se

…är väl ändå den dummaste frågan man kan ställa till mig. Skämt-o-sido det här med att skriva faller sig så naturligt för mig, det är som att andas eller som att gå på sk!thu5et. Jag har aldrig gått någon skrivarkurs och faktiskt aldrig gjort en enda skrivövning i hela mitt liv även om jag hela tiden tänker att jag borde ta och göra alla övningarna i boken Skriv om och om igen av Ylva Karlsson och Katarina Kuick. Men jag kommer liksom aldrig till skott med det, antingen har jag redan en historia i huvudet som ska ut eller så filar jag på en text som jag redan skrivit eller så läser jag något som inspirerar mig att vilja fortsätta skriva själv och då gör jag det istället för att göra en skrivövning.

Men för att återgå till ämnet för inlägget, det här med att skriva och processen det innebär att skriva. När jag skrev min första bok om Blossom Falls – Från Första Stund så använde jag mig av en skrivguide som jag hittat på nätet (sidan har sedan dess upphört att existera). Men när jag tänker på skrivande rent generellt så burkar jag inspireras av olika skrivtips som jag hittar på just nätet som andra kloka människor yttrat och detta är vad jag tänkt att denna lilla bloggserie om skrivande ska handla om, alltså olika citat som andra har sagt och hur jag tolkar dessa och hur jag använder mig av de tipsen som dessa författare delar med sig av. Förhoppningsvis kommer någon att hitta mina blogginlägg och i sin tur bli inspirerad till att skriva sin första eller sin fyrtiofjärde roman eller novell.

Jag hoppas att du kommer att tycka att detta är intressant och jag hoppas ju naturligtvis på att du som kommenterar vill föra en diskussion kring de tankar som inläggen väcker hos dig, vare sig du är en författare eller bara någon som älskar att läsa.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Åh jag skrev så mycket förut. Jag hoppas att jag kan hitta tillbaka till det. Kanske på mitt återfunna språk här efter jul. Ja nån fin dikt skulle vara kul att skriva🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

