Skrivtips 3 – säg inte upp dig.

Det här med att vara författare är en dröm som jag delar med många. Men tyvärr är det en svår bransch att slå i om man räknar med att man vill bli den nästa Stephenie Meyer eller Elizabeth George, vilket många verkar vilja. Personligen skriver jag för att det är som att andas för mig att jag låter mina verk bli publicerade så att de förhoppningsvis hittar till läsare är bara en bonus för mig. Mitt syfte är alltså inte att bli världskändis genom mitt skrivande även om jag ljuger om jag inte medger att det vore roligt att faktiskt kunna tjäna en hacka på mitt skrivande.

John Grishams skrivtips är ett av de som jag tror de flesta trots allt gör förutom att nära sina författardrömmar och det är att behålla sitt vanliga jobb alltså det som ser till att räkningarna blir betalda i slutet av månaden. Men istället för att endast se sitt jobb som något man måste göra så ska man se det som en givande erfarenhet för det är genom sitt jobb som man får uppleva saker som gör att man blir en mer rundad författare. För skulle man bara sitta framför sin dataskärm och knappa så får man ju inga riktiga upplevelser att bygga upp sina berättelser utifrån.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

