Nu ska här sk!tas.

Jag har lagat lite egen katrinplommonpuré. Detta är verkligen bus enkelt att göra. Jag köpte två påsar med Eldorados torkade katrinplommon som jag lade i ca 5 dl vatten i minst 4 timmar.

Tillsatte sedan ca 5 dl vatten till och kokade i 35 minuter på medelhög värme. Hällde av (sparade på sidan av) ungefär hälften av den kvar varande vätskan. Mixade ihop katrinplommonen och volá så var det klart.

Bild lånad från Viföräldrar.se

Av mitt recept fick jag ut två lite större modell barnmatsburkar samt fyra små barnmatsburkar, samt två burkar med katrinplommons juice.

Jag tänkte att jag kan använda mig av juicen när jag behöver blanda ut någon maträtt som jag haft i frysen med lite vätska. Dessutom gillar jag när man kan ta till vara på allt.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Smart tänkt att göra egen😉

Tack för att du skriver en kommentar.

