Hur jag ser på mitt bloggande.

Hur jag ser på mitt bloggande och varför min blogg ser ut som den gör kanske du undrar över. Min blogg kanske framstår som ett enda virrvarr och jag har ingen tydlig inriktning på det jag skriver om, det är lite filmtips, musiktips, bokrecensioner, tankar och föräldrarskap och genus, en pysselidé hit och ett fotoinlägg dit. Och tankar kring mitt författtarskap och allt annat som rör sig i mitt liv.

Enkelt sett beror detta på att jag utgår ifrån att alla människor på ett eller annat sätt har massor av olika saker och intressen i sina liv och allt ska ju kunna rymas på ett och samma ställe, nämligen ens egen hjärna. Så man kan lite skämtsamt säga att min blogg är min externa hårddisk där jag lagrar saker och ting så att jag kan hitta tillbaka till det. Och dessutom bjuder jag ju dig som läsare på en stor variation av inlägg och inläggesflöde om inget annat.

Dessutom har den här bloggen varit min plats för detta ändamål i hela fem år! Det är lite sjukt hur lång tid jag faktiskt har hållt på med detta men för det mesta har det faktiskt bara varit skojjigt även om även jag har drabbats av blogghybris och funderat på varför jag ens gör det. Men sen har jag alltid kommit tillbaka till tanken att det är bra att ha ett levande och växande arkiv av tankar och idér där man dessutom med lite tur får input av dig som läser i en kommentar eller två som gör att man får nya infallsvinklar på sina tankar och det är ju som sagt bra för den personliga utvecklingen.

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Kors i taket – jag skriver TVÅ på samma dag🙂 Perfekt blogg tycker jag – lagom blandning av allt. Det blir tråkigt om bloggen bara handlar om en sak tycker jag. Jag måste dock få säga att du lovade att det inte skulle bli en ”mammablogg” och det har det väl inte blivit men liiite väl många inlägg om barn och sånt är det faktiskt – men jag förstår att det är en stor del av ditt liv och en viktigt del framför allt så jag får väl fortsätta hoppa över det som inte intresserar mig! Det är ju bra att man får välja vad man vill läsa😉 Fortsätt som du gör!

  2. Karin: Ja, det där med att hitta lagom mycket balans mellan barn och andra saker är svårare än jag först trodde. Men samtidigt som jag skriver om Pyret så känner jag ändå på något sätt att jag mer skriver om mina tankar och egna känslor kring föräldrarrollen och sedan har jag Pyret updates eftersom det efterfrågats av anhöriga (de jag skriver en gång i månaden om framsteg å sådant) men som sagt det är ju tur att man själv kan välja vilka inlägg man vill läsa.

  3. Grattis till hela 5år! En blogg skall handla om lite av varje tycker jag, inte bara enkelspårigt ett ämne..nej din blogg är toppen! =)

    SV: Mmm hoppas att mottagaren utav mina Jack S vantar skall bli nöjd.. =)

    Kraaaam
    Sanna

  4. nyttellergammalt

     /  torsdag, november 8th, 2012

    Jag tycker också att du skriver varierat! passar för alla smaker! Sen ett kännetecknande för en bra och intressant blogg är ju också att man skriver om det som ligger en närmast. Just nu har du ju en hel del spridning och det absolut viktigaste du har är du ditt pyre, som jag verkligen inte tycker du skriver för mycket om! Kram

Tack för att du skriver en kommentar.

