Jag gillar att hamstra.

Jag har tagit upp det här med att jag samlar på väldigt många bra-att-ha- prylar.  Även om jag försöker bättra mig på den fronten men så länge de är i min ägo måste dessa prylar förvaras och det vill jag ju göra med stil så där av har jag en ganska stor samling med burkar i olika storlekar, former och färger. Och de flesta har faktiskt ett innehåll tro det eller ej.

Naturligtvis har vi en kaffe burk, ovan på den står döskalleburken där vi har o’boj pulvret som vi aldrig dricker av. I de randiga burkarna har jag servetter och i burkarna som ser ut som små hus är det värmeljus och salladsdressingspåsar. Ja och sen har jag ju några burkar som faktiskt innehåller te, den lilla rosa som står ovanpå den röda randiga innehåller utlänska mynt, i den fyrkantiga med handtag har vi Pyrets apotek i den som den står på har jag påsklämmor (tack för tipset, funkade fint som övertalnings argument när jag hittade den burken), sedan har vi nån burk med småmyntssamlingen i och någon med trädkojans apotek.

Jag är även väldigt stolt över att all burkar i stort sätt är secondhand fynd förutom de som vi fått i present detvillsäga fem stycken.

Jag skulle vilja ha ännu fler burkar, så om du har något tips på vad jag skulle kunna förvara i dem skulle jag bli överlycklig.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. nyttellergammalt

     /  torsdag, november 22nd, 2012

    Plåster, smink, smycken, kex och kakor, godis, pennor, nagellack, tandborstar och kräm, krämer, lök, sysaker, osv🙂

  2. Nettan: Tack för alla tipsen, efter att jag fotat bilden hittade jag ytterligare två burkar.😀

Tack för att du skriver en kommentar.

