Skrivtips 12 – Inspiriation är en flyktig historia.

Vad som inspirerar en att skriva är ju högst personligt. Jag inspireras när jag läser bra texter av andra författare, jag inspireras när jag hör en bra låt eller när jag kollar på film. Att bli inspirerad är något fyktigt som man inte alltid kan sätta sitt finger på men man vet när man har inspiritationen på sin sida.

Så när man hamnat i en sådan där skrivsvacka som de flesta av oss säkerligen gjort någon gång så kan man inte bara sitt och vänta på att lusten ska komma tillbaka man måste aktivit ut och leta efter saker som inspirerar och stimulerar ens sinnen. Kanske är det en promenad med hunden en vacker höstdag, kanske är det som för mig att man hör en text rad i en låt och då lossnar allt och man bara känner att NU, nu måste jag bara göra det här innan jag tappar lusten.

Detta råd kan man ju applicera i många olika tappningar till sitt övriga liv. Vill man tillexempel vara lycklig så måste man aktivt ut och leta upp saker som gör en lycklig och vara tacksam för att dessa finns.

Så det ligger verkligen något i detta citat av Jack London.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

