The dark knight rises.

Maken har vankat av och ann hela veckan fram tills idag när filmen The dark knight rises äntligen släpptes på dvd och blu-ray. Jag älskar Christopher Nolans tolkningar av Batman och jag blev inte besviken på den här filmen.

Det jag gillar är filmspråket framför allt och att han lyckats göra karaktärerna realistiska. Anne Hathaway gör en riktigt bra tolkning av Catwoman och jag tycker nog att hon är den bästa hittills som har spelat den karaktären. Jag vet att det finns delade meningar om just den karaktären men det här är i alla fall min personliga åsikt. Utöver det så gillar jag den andra nya karaktären som på ett mycket snyggt sätt introducerades spelad av Joseph Gordon-Levitt eftersom även den känns realistisk och väl spelad. Det enda negativa är väl tyvärr att det finns vissa långdragna delar i filmen. Men på det hela taget är detta filmisk magi att sitta och frossa i enligt mig.

Gillar man actionfilm så är ju Batman filmerna av Christopher Nolan ett måste tycker jag.

 

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. nathaliesjogren

     /  torsdag, november 29th, 2012

    Såg den på bio och den var mäktigt bra. Speciellt när man inte visste om den skulle lyckas sluta bra eller inte.

Tack för att du skriver en kommentar.

