The amazing spiderman.

Vi har just tittat på den nya tappningen av Spiderman. Förutom att jag anser att det är lite för tidigt för att försöka sig på en reboot av en franchise som Spiderman, för det har endast gått typ 6 år sedan Toby Maguire hade på sig den röd/blåa dräkten. Så var detta enligt maken som är en större serietidningsnörd än mig, en mer korrekt tolkning av Spiderman än vad den tidigare franchisen visat.

Men om jag nu ska bort se från detta så tycker jag väl att historiemässigt var den här lite roligare. Effekterna har ju blivit bättre om inget annat. Sedan fanns det ju även en till sak som var ett stort, STORT plus för mig och det var att Emma Stones karaktär Gwen Stacy var ett mycket bättre val av leading lady och därmed kärleksintresse för Spiderman/Peter Parker spelad av Andrew Garfield. För jag gillade aldrig Mary Jane Watson spelad av Kirsten Dunst. Kanske berodde det på det hemska rödfärgade håret, eller för att hon framstod som en så mjäkig person.

Så tja The amazing Spiderman får ett väldigt blandat betyg av mig. Men vill man se en actionfylld serietidningsbaserad rulle så är det absolut inget fel i att titta på den här filmen.

Vilken Spiderman gillar du bäst, de med Toby Maguire eller den med Andrew Garfield?

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

