Nu flyger de iväg.

Jag har verkligen varit kreativ och pysslat en hel massa på senaste tiden, vilket du kanske märkt här på bloggen. Det har blivit tavelramar, matkollage, en specialgjord snuttefilt och en julgardin till vardagsrummet och nu även en lampa till Pyrets rum. Jag har återanvänt en gamal och lite trasig rislampa från Ikea. Jag lagade de största hålen med lite färgat papper så att det ser ut som att luftballongen är lappad och lagad, satte även fast ett par lappar som inte hade som syfte att faktiskt laga riktiga hål men bara göra lampan mer estetisk.

Fäste en gamal brödkorg i snören under lampan och sedan fick tre små nallar som Pyret ha agera passagerare i luftballongsfärden. Jag tänker att jag ska sy några sådana där sandpåsar som finns på riktiga luftballonger och hänga fast i korgen men så långt har jag inte hunnit. Och denna lampa är väldigt trevlig att titta på tycker Pyret och jag är faktiskt toknöjd över idéen som jag snott från IKEAhackers.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Fasen vilken fin och kreativ id’e. Jag ska nog ta och pyssla ihop något liknande till bönan i magens framtida lekstuga. Hur lätt måste brödkorgen vara egentligen och hur fick du fast den? Går det med synål och tråd tro? =)

  2. M: brödkorgen jag använde är medelvikt skulle jag tro, inte jättelägg, jag har använt mig av lite grövre tråd (gammaldags presentsnöre), och jag fäste den genom att knyta fast den i metallstängen som sitter mitt i rislampan, dubbelknutar lika så i korgen.

  3. Smart! Gillar Ikeahackers🙂 Jag har faktiskt en småtrasig rislampa liggande, kanske skulle bli lite kreativ🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

