Mer jul till barnen.

Jag har anmält mitt eget deltagande på vitjul.se där jag har lovat att jag ska avstå från alkoholhaltiga drycker som överstiger 2,25 %. Jag har ju tagit upp det här ämnet med alkohol och barn vid ett flertal tillfällen. Och ja, jag kanske verkar tjatig men detta är något jag tycker är viktigt och därför tar jag upp det ofta. För mig är det ju en självklarhet att inte förtära starkare drycker än julmust på julafton men för alla är det inte på det sättet och det tycker jag är så j@vla synd, framför allt för barnen som måste utstå hur nära och kära förändras och förvrids i sitt beteende mot varandra.

Därför tycker jag att man ska ta ställning. Det är inte bara viktigt för att ha en åsikt och stå för den det är också ett sätt att vara en god förebild för sina medmänniskor stora som små. Och jag vill vara en sådan förbild för dig som läser här i trädkojan och för vårt barn. Så visa lite ryggrad och anmäl dig på Vitjul.se så blir du också en nykter ambassedör för julen.

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Tycker det är en bra kampanj som återkommer! Vet hur det är att fira jul som barn med alkohol inblandat!

  2. har man barn med så är det självklart med vit jul. är man i endast vuxet sällskap är väl en julöl okej. men dumt att supa bort julafton

  3. Kul att du vill vara med! Frågan du skulle svara på är hur många barn JAG har😉 Haha allt för att lura lotterinämnden😛

  4. Madelein: Hahaha ja det kan ju bli lite tokigt när man läser som en kratta😀 Nu har jag svarat igen…

Tack för att du skriver en kommentar.

