Matchbox twenty – North.

Det är ju passande att ett av mina favorit band Matchbox twentys senaste skivsläpp heter North med tanke på att det lackar mot jul och så. Det kanske var lite långsökt… oh well…

Bilden lånad från deras officiella Facebooksida

Jag har just lyssnat igenom alla 13 spår på denna fantastiska skiva. Ja, den är fantastiskt men sen igen så är jag totalt såld på Rob Thomas röst. Den är en av de absolut vackraste och mysigaste rösterna jag vet när det kommer till sångare. Sedan att de övriga medlemmarna är fantastiska musiker hjälper ju en hel del. Textmässigt har North sköna verser och refränger, vissa sätter sig lättare än andra naturligtvis. Jag kan inte välja ut en favorit låt men jag kan rekommendera dem alla!

Detta är videon till första singeln från skivan och den heter She´s so mean.

 

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Jag har hört She’s so mean och Overjoyed. Längtar efter att höra resten av låtarna.

  2. Författardrömmar: Jag har hört hela skivan och den är gudomlig så du har verkligen något att se fram emot!❤

Tack för att du skriver en kommentar.

