Låt januari 2013 bli lite färggladare.

Jag vet många småpojkar som gillar rosa, lila, glitter och söta figurer. Många av dem kommer att ändra åsikter när de får höra av vuxna eller andra barn att ”det där är bara för tjejer”. Snäva könsroller stjäl glädje!

Som mamma är det svårt att vara en manlig förebild. Det är också svårt att göra något alldeles själv. Så därför behöver jag din hjälp! Män i alla åldrar, pappor eller inte, passa på att göra världen lite roligare för alla småpojkar där ute som gillar fler färger än svart och blått! Bär färgglatt i januari och låt barnen få se att män kan ha alla färger, motiv och mönster. Lys upp januarimörkret! Jag tror det finns många små pojkar runt om i vårt land som kommer bli glada!

Färgglada januari 2013

Gå gärna med i facebookgruppen också:

https://www.facebook.com/groups/farggladajanuari

 

Bild och text skamlöst snott från Facebook

Jag tycker att det är viktigt att slå hål på fördomar därför hoppas jag att så många människor som möjligt naturligtvis vill delta i denna kampanj för ett färggladare samhälle! För mig som förälder är det viktigt att visa att alla regnbågensfärger är tillåtna att använda sig av vare sig man är pojke eller flicka, kille eller tjej, man eller kvinna, tant eller gubbe! Så kom igen ta på dig lite färggladare kläder under januarimånad!

 

 

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Då ska vi tänka färgglatt under Januari då🙂 Kommer bli super!

Tack för att du skriver en kommentar.

