Nu finns jag på bibblan.

…typ, i alla fall på vårt lokala bibliotek eftersom jag idag donerade en kopia av min bok Sia & Kristoffer till dem. Dels för att jag kände att de skulle få ett exemplar eftersom jag älskar deras ungdomsavdelning och dels för att jag ville ge biblioteket en liten inflyttningsgåva. För det är nämligen så här att allt eftersom vårt centrum byggs om och ut så har butikerna fått nya lokaler och så även biblioteket.

Och jag måste säga att det nu blivit Uppsalas coolaste bibliotek. Det har blivit två våningar. På entreplanet hittar man en stor yta för tidningsläsning och sedan kommer den fantasiska ungdomsavdelningen.

Ungdomsavdelningen på Gottsundabiblioteket

Jag hoppas ju att inom kort ska min bok också stå på en av dessa hyllor, eller ännu hellre bli utlånad och dessutom få en lång reservationskö. Hursomhelst så luktade hela lokalen nytt, så där så att det nästan sticker i näsan fast på ett bra sätt naturligtvis. Längst in på entreplanet har de gjort om sin småbarnsavdelning, det är nu skogräns och det finns lite bättre sitt möjligheter för de mindre. Detta gillas stort!

barnavdelningen på Gottsundabiblioteket

Om man sedan tar hissen eller trappan en våning upp så hittar man vuxenavdelningarna. Och möjlighet till studeringsrum samt dataavdelning även om denna inte hade kommit igång ännu. De är ju fortfarande i inflyttningsstadiet så det var en aningen glest i hyllorna, detta kan ju bero på eh, högen av böcker som ligger hemma hos oss vilket är ungefär fyra stora tygkassar med böcker. Innan flytten började fick man låna med extra lång lånetid, vilket de uppmanade till och vi lydde ju som duktiga biblioteksbesökare.

Gottsundabiblioteket övreplan

De har även urcoola svängda bokhyllor, vilket jag inte riktigt fick någon bra bild på endast den lilla på översta kollaget av ungdomsavdelningen. I alla fall så är dessa supersnygga och jag skulle gärna vilja ha dem hemma hos oss i trädkojan. Inte för att vi får plats med mer möbler men man kan ju önskedrömma lite.

Lämna en kommentar

1 kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

